Besökare

söndag 8 augusti 2010

En nystart med nya medier

Hej, och välkommen till min nya blogg!

Jag heter Cecilia Devin (C. D.) Lind, och även om jag har bloggat i över 10 år så är jag ny på Blogger.

Tidigare hade jag en blogg på min egna domän - http://dq.disabilityqueen.com/, men bestämde mig för att testa Blogger i stället. Här tänker jag skriva om olika saker som händer ur mitt egna perspektiv som socialdemokrat, transperson, en person med funktionsnedsättning ("funkis") och någon som lever i en "icke-traditionell familj" - både jag och min partner har jämn näst sista siffra i våra personnummer.

Jag står på plats 26 på Socialdemokraternas lista till kommunfullmäktige i Piteå i höstens val. Eventuellt under fel namn på grund av ett missförstånd, "Cecilia Devin Lind" ska det vara och inget annat.

Vilka är då mina "frågor"? Ja, eftersom jag gärna lär mig nya saker så kan i princip vilken fråga som helst bli "min fråga" - men min största fokus ligger på tillgänglighet, mångfald, solidaritet och rättvisa. Utan tillgänglighet ingen mångfald, utan mångfald ingen solidaritet, utan solidaritet ingen rättvisa.

Alla ska med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar